Lezení

Fotky

Napiš mi

VÍTEJ  *  Vstoupil jsi v 01:03  *  Před tebou tu už bylo 204563 lidí  *  Optimalizováno pro IE6 800/600

Kozel
        Nachází se asi 50km od Brna na JV. Brno - Slavkov - Bučovice - Koryčany. Tam je třeba se poptat, jak se dostat na Cimburk (zřícenina hradu). Na Cimburku vám jistě rádi poradí další cestu - asi 3km. Další varianta je vyjet z Koryčan směrem na Vřesovice a zaparkovat na parkovišti na vrcholu Chřibů na rozcestí U Křížku. Odtud je to asi 10 minut směrem na studánku U Mísy. S tímto parkovištěm mám bohužel špatné zkušenosti a jak sem slyšel tak i ostatní. Docela se tu krade.
Kozel vypadá jako dvacetipětimetrový pískovcový kámen ležící v lese. Je poměrně dobře odjištěn a některé cesty jsou nově přejištěny. Leze se na pěkném pískovci po cestách klasifikace 5 a výš. Klasifikace UIAA.
Rohová (5)
- nádherná cesta dlouhá asi 25. Není moc těžká. Začátek vede trojkovou cestou Podkova na balkónek, z něj podél trhliny na římsu a koutem na vrchol. Je zapotřebí 5 expresek, slanění asi 20m. Nejtěžší je lezení koutu v horní části.
Marjánka (7-) - pěkná cesta dlouhá asi 20m. Ze začátku dostatečně odjištěná. V prostřední partii se leze po malinkých lištách. V závěru je mezera mezi jištěním asi 5m a poslední kroky nejsou příliš jednoduché. Uvítal bych tam ještě jeden borhák.
Direttissima (8-) - pěkná cesta dlouhá asi 15m. Ze začátku dostatečně odjištěná. V prostřední partii se leze po madlech v převisech. V závěru je nejištěný výlez po jednodušší skále vpravo k borháku. Cesta začíná výraznou a zajímavou spárou s výlezem vlevo do madla - asi nejtěžší část. Poté je silový úsek po madlech v převise - dají se najít docela pěkné chyty. Následuje těžký výlez do lehčího terénu a pak vpravo k borháku.
Mazácká (6+/7-) - Krásná cesta, dobře odjištěná po velkých chytech dál od sebe. 5 borháků, délka asi 15m.
Jokynův převis (7) - pěkná cesta dlouhá asi 15m. Výlez lehčím terénem kolem skoby k borháku v převise, po mělkých dírách nad převis, spárou a přes obliny vlevo k borháku.
H
rana komína (6-) - pěkná rovná cesta dlouhá asi 15m. Vede vlevo od výrazného komína. Jsou na ní tři borháky. Obtížnost je celou cestu stálá.
Modrý špagát (7+/8-) - Pěkná kratší cesta, nástup trochu obtížný, poté lehce pod převísek, těžký traverz vlevo do bočáku, poté lehce nahoru.
Hnízdo (7+) - pěkná cesta dlouhá asi 25m. Těžší počáteční boulder, poté lehce vpravo k prvnímu jištění. Vlevo přes díry až do dobrého bočáku. Následuje těžký daleký přešah vpravo nahoru do dobré obliny v díře vpravo od jištění. Dále vlevo přes škrabky, hnízdo (jištění), vzhůru na výraznou hranu.
Svatební (7) - asi nejhezčí cesta na kozlovi dlouhá asi 15m.
K prvnímu jištění je těžký boulder po malinkých lištách, pak nastoupat pod břichem a u jištění je krásný bočák, pak těžší přelez vlevo ke kruhu a společně s Peteho cestou vzhůru.
Peteho cesta (6) - pěkná silová cesta dlouhá asi 20m. Začátek jednoduchý a nejištěný až ke kruhu pod převisem. Odtud po madlech traverz pod převisem vlevo. Chybí stupy na nohy. Poté vzhůru. Cesta je velmi pěkně odjištěna.
Brandyho převis (5+) - Velmi pěkná cesta. Dlouhá tak do 20m. Začátek až ke kruhu stejný jako Peteho cesta. Pod převisem se nastoupá proti obrovskému spoďáku, toho sem si všimnul až po dvou minutách marného snažení, a sáhne se do madel nad převisem. Dolez už je jednoduchý.

Jen takový zajímavý pokus. Zkuste se podívat :-)