Lezení

Fotky

Napiš mi

VÍTEJ  *  Vstoupil jsi v 13:04  *  Před tebou tu už bylo 205305 lidí  *  Optimalizováno pro IE6 800/600

Suché skály

Pískovcová skalní oblast ležící ve Východních Čechách mezi městy Semily a Turnov u obce Malá Skála. Krásné skalní věže jsou vysoké od dvaceti do asi šedesáti metrů. Pískovec z kterého se skládají připomíná spíš slepenec. Dokonce má takové vlastnosti, že je na něm povoleno lézt za mokra a v zimě. Skály jsou spoře odjištěny kruhy, ale všude se dá založit spousta smyc (jak obvodové, tak spárové) a v těch těžších místech bývá kruh. Těžké cesty jsou docela dobře odjištěny borháky.
BABA - Západní stěna (V) - kratší cesta - podél trhlinky šikmo vlevo a na hranu a jí na vrchol. Jištění z kruhu na vrcholu.
BABA - Původní cesta (VI) - cesta dlouhá asi 15m. Jištění z kruhu na vrcholu. Sokolíkem na pravé straně převisu, pak plotnou na římsu a vlevo spárou.
BABA - Severní traverz - varianta (VI) - cesta dlouhá asi 15m. Horní jištění z kruhu na vrcholu. Koutem a šikmo vlevo na římsu ke kruhu. Od kruhu přímo podél spáry.
BABA - Severní spára (VI) - cesta dlouhá asi 12m. Jištění z kruhu na vrcholu. Koutem Severního traverzu a potom rovnou spárou nahoru. Tato cesta nám připadla docela těžká. Nějak sme se v ní nemohli dostat přes jedno místo asi ve 2/3.
ALABASTROVÁ VĚŽ - Alabastrový koutek (VI) - pěkná delší cesta přes převis v jeskyňce, dostaneš se na předskalí a poté vhloubením a spárou nahoru přímo ke slaňáku.
SOKOLÍ VĚŽ - Věžička u sokolí (IV) - kratší cesta dlouhá asi 25m. Vylezeš po krásně chytovém nástupu asi 4m, poté asi 10m traverz doprava ke kruhu. Traverz de docela dobře odjistit smycema. Poté ještě chvíli vpravo na hranu a tou na vrchol ke slaňáku. Asi tři metry pod slaňákem sou dva nádherný hroty na smyce.
STŘEDNÍ VĚŽ - Jižní traverz (V) - pěkná dlouhá cesta ke které je mírně obtížný nástup. Poté se leze koutovou spárou a vpravo k prvnímu kruhu (asi 10m), opět traverz vpravo k dalšímu kruhu (5m) a nádherný traverz nohama na tření a rukama v malejch kapsičkách k poslednímu kruhu (asi 5m). Poté už zbývá asi 20m lehkým terénem až k vrcholu. Ještě je v cestě jedno velmi pěkné místo a to těsně před koncem. V komíně je vklíněný obrovský balvan který se podlízá. Kde je to potřeba jde založit smyce.
HLAVNÍ VĚŽ - Bundalova droga (VI) - cesta dlouhá asi 40m. První kruh je asi 15m nad zemí a tato délka jde jen spoře odjistit. Nejtěžší místo v ní je překrok doprava a to těsně pod kruhem. Nad kruhem asi 3m je krásný hrot na smyčku a stará skoba s kruhem. Traverz doprava docela lehký, ale potom těžší úsek asi 6m ke komínu. Nedá se odjistit. V komíně je to už lehké a sou tam hodiny. Na vrchu se štanduje trochu obtížně a slaňák se nachází vpravo. Dostaneš se k němu prolezením vrcholové jeskyňky.
HLAVNÍ VĚŽ - Otova cesta (IV) - cesta dlouhá asi 40m, cvaká se jeden kruh a jdou založit asi dvě smyce, ale cesta je lehká. Začíná se komínovým lezením na věžičce nedaleko hlavní věže. Vyleze se nahoru a přejde se most mezi věžičkou a hlavní věží. Cvaká se kruh, sokolíkem vpravo na balkón a vlevo komínem (hodiny) ke slaňáku.
HLAVNÍ VĚŽ - Jihovýchodní roh (VI) - krásná cesta dlouhá asi 40m. Nástup po hraně a vlevo k borovičce, tam se dá založit morálová smyčka, ale kousek nad ní sou hodiny. Pak vzhůru a vpravo ke kruhu (asi 20m od země), vlevo asi 5m k dalšímu kruhu, poté těžší úsek a další kruh. Od něj asi 4m traverz doleva pod převisem. Docela těžký ale dají se založit pohodový smyce, poté komínkem k vrcholu (slaňák).

Jen takový zajímavý pokus. Zkuste se podívat :-)