Lezení

Fotky

Napiš mi

VÍTEJ  *  Vstoupil jsi v 03:41  *  Před tebou tu už bylo 225589 lidí  *  Optimalizováno pro IE6 800/600

Slovensko

Walliské alpy

Monte Rosa 2002

Přechod Roháče, Západní Tatry - 07 / 1999

Vyjíždíme z Brna asi ve 23 hodin rychlíkem Petrov, který jezdí každý den na trase Brno - Košice. Jedeme v sestavě já, Peťan, Venda. Plánujeme přejít hřeben Roháčů od Brestové, pokračovat po hřebeni Západních Tatrer a sejít Kamenistou dolinou do Podbanského.
        Vlak nám zastavuje brzo ráno v Liptovském Mikuláši - asi o půl páté. Jsme ještě rozespalí a rychle hledáme kdy jede autobus do Jalovce. Odtud vyrážíme po žluté značce Boroveckou dolinou na sedlo Palenica. Hned v začátcích pochodu se nám podařilo značku několikrát ztratit a zase nalézt, až sme ji ztratili úplně. Značení tam bylo opravdu zajímavé. Pokračovali jsme podél potoka, v jednom místě jsme ho přešli po kmenu spadlého stromu (docela brutální) a vydali se po jeho druhé straně. Nakonec jsme narazili na značku červenou a po ní se dostali zpět na žlutou. Vešli do Jalovecké doliny a tady už bylo značení jasné. Počasí nebylo bůhví co a začalo pršet. Šli jsme stále vzhůru Jaloveckou dolinou a poté dále Boroveckou dolinou. Obdivovali jsme krásná zastřešená odpočívadla se stoly. Bohužel jsme kolem nich prošli vždy když pršet přestalo. Cesta často procházela přes vysoké kapradí, které nám všechnu nachytanou vodu nechávalo na šusťákách a v pohorách. Asi v polovině Borovecké doliny se přecházel Poliansky potok. Venda nějak uklouzla na šutru a mrskla sebou do vody. To nám to pěkně začalo. Počasí na houby a Venda si pohmoždila prst. Nicméně řekla že to vydrží, tak jsme pokračovali. Došli sme až k Boroveckým plesům. Bylo asi 12 hodin, ale byli jsme unavení. V noci jsme moc nenaspali. Taky jsme měli mokré boty a oblečení. Našli jsme ukrytý plácek u plesa a postavili stan. Dali jsme vařit jídlo, sušit věci a šli jsme spát. Pospávali jsme až do večera, uvařili a usnuli.
        Ráno bylo docela hezky. Vyrazili jsme přes sedlo Palenica na Brestovou, Pak na Salatín. Tam jsme si namazali chleby. Docela foukalo, ale nebyla moc velká zima a hlavně nepršelo. S těžkýma batohama jsme přešli celou hřebenovku Roháčů přes vrcholy Spálená, Pachola Baníkov, Tri kopy, Plačivo a se zbytky sil vyšlápli na Ostrý Roháč. Pod Plačlivo si Peťan stavěl mužika. Když už byl větší než ostatní tak mu spadl. Na Ostrý Roháč sme dorazili úplně mrtví. Cestou byl nádherný výhled na Roháčská plesa. Sešli sme do Jamnického sedla a poté dolů k Jamnickým plesům. V závětří z kamení jsme si postavili stan. Už jsme neměli skoro žádnou vodu, tak jsme nabrali z plesa. Plavaly v ní nějaký černý svině, tak jsme ji radši převařili. Začali jsme převařovat vodu na další den. Dva litry nám musely stačit. Uvařili jsme a usnuli.
       Ráno bylo počasí docela fajn, akorát foukal vichr. Rozhodli sme se využít zkratky a šli jsme kolem Jamnických ples rovnou do sedla Pod Deravou. Přešli jsme Hrubý vrch - docela pěknej výšlap a Končistou. Posvačili nad Ráčkovskými plesy v Ráčkově sedle. Tady Peťan objevil asi 5kg těžký šutrák s červenou turistickou značkou. Nevěřili jsme tomu když si ho strkal do batohu jako suvenýr. Dále jsme pokračovali po hřebeni na Klín, Sivou vežu, Gábovo sedlo. Před závěrečným výšlapem na Bystrou jsme si dali tatranku. Na tomto nejvyšším vrchu Západních Tater jsme pojedli a vydali se do údolí Kamenistou dolinou. V Pyšném sedle jsme ještě na patník napsali již tradiční větu "BRNO ZDRAVÍ VENKOV" a pokračovali dále. Sestup to byl docela brutální a kolena dostala zabrat. Do Podbanského jsme došli pozdě odpoledne, ale našli jsme otevřenou krčmu a dali si s Peťanem 2 pivka. Patok to byl docela brutální ale svůj úkol splnil. Venda pak měla problémy postavit sama stan a uvařit nám něco k jídlu.
      Probudili jsme se do nejhezčího dne naší túry. Slunko svítilo, vítr nefoukal a my sme šli na autobus na Štrbské Pleso. Den jsme strávili posedáváním u stánku s Kofolou (točila ji fakt pěkná holka), procházením se kolem plesa a tak všelijak a odpoledne jsme vyrazili autobusem do Liptovského Mikuláše. K naší hrůze jel vlak zpět až v jednu hodinu v noci. Zapadli jsme tedy do pole za městem a sežrali všechny zbytky jídla. Dlouhý večer jsme pak přečkali na nádraží. Rychlík Petrov nás odvezl zpět do Brna.
Jen takový zajímavý pokus. Zkuste se podívat :-)